23 de novembre 2009

SOUL!

Winehouse vol dir "casa del vi", i del fet que l'Amy sigui la que porta aquest cognom ja s'en han fet prous acudits, no som aquí per això. El que us porto és un mini-cop d'ull a la música que escolta i admira la senyoreta en qüestió: el soul.

Primer la seva cançó amb la lletra per que veieu que no diu "no, no, no", si no que diu més coses:



Les Supremes eren un trio molt "in" en el seu moment, i es veu que les trobaven mones :o



El gran, molt gran Otis Redding, era capaç de posar la pell de gallina a molta gent:



...tot i que també li anava la festa, busqueu la seva versió del "Satisfaction" dels Stones.

La reina del soul, la que va triomfar més, i la que va deixar marca, lady Aretha Franklin:



...si voleu que us digui una cosa (si no també), el primer cop que vaig sentir el "Mercy" de la Duffy, em pensava que era una còpia d'aquesta cançó.
Encara ho crec.

La senyoreta Amy Winehouse, es deixaria tallar un peu per ser aquesta dona: Billie Holyday. La veritat és que ténen molts punts de connexió en la manera de viure. La senyora Holyday va acabar força malament, què li passarà a l'Amy?



...que bona que era. Busqueu-ne una que es diu "strange fruit", sense entendre res et fa tremolar. Era massa bona per el món que li va tocar viure.

Gràcies per la vostra atenció

52 comentaris:

  1. el primero profe jejejeje pues que quieres que te diga es muy fea y yo voto que morira or sobredosis de que creeis que morira vosotros¿?
    Rosa Mercado 4 B

    ResponElimina
  2. Bones profe :)
    Bueno està bastant bé el tema d'aquesta semana, xD i bé ara sí que he buscat l'ha de Strange Fruit de Billie Holiday, té molt bona veu aquesta don la veritat sigui dita. I bé sobre el futur de la Amy Winehouse no sabria que dir-te, perquè avui en dia qualssevol pot acabar en les pitjors de les situacions, el problema de molts famosos joves com en aquest cas la Amy, es que no tenen el cap amoblat i no saben que fer amb tants calers...xD
    en fi ja t'he deixat el comentari rollo amb la meva opinió, i ara ve la qüestió:
    de què va morir Billie Holiday? :O si no m'ho dius ho tindrè que buscar personalmente la wikipèdia així que...xD
    bé, saluts i aquesta nit actualitzarè amb algun que altre vídeo que et deixarà bocabadat profe :P, per cert el pròxim dia t'he de preguntar una cosa...je je, recorda-m'ho que se m'he n'anirà del cap...xD

    Joel.

    ResponElimina
  3. Hola profe ;) (a lo Joel xDD)
    El tema d'aquesta setmana m'interesa bsatant, no m'agrada molt el soul, pero aquestes cançons que has ficat en general m'han agradat, també he de dir que vaig estar un bon temps ratllant amb la cançoneta de la Amy Winehouse, quan me preguntaven algo i tal (xD) així que he
    investigat la cançó que has dit, i sí, impacta bastant xD
    Sobre el tema Amy, crec que tots els famosos acaben drogantse y bebent pel tema del éxit, se'ls hi puja al cap i per b o per h, acaben al món de les drogues i l'alcohol... (ves a saber perqué, perque jo no li trobo res de bo...) així que si es morta ja, poc li queda, si no deixa les drogues...

    Be profe, ja t'he soltat el discurs de la setmana, fins ara!! ;) (a classe)

    Brian.

    ResponElimina
  4. amy?? tindria k ser dope house ( casa de porros ) be no ens queixem de ella perque... en fi les cançons no tenen queixa pero si que puc dir que no es el meu estil xd xd

    pd: sam sam perque no cantes la de la afiques al blog??

    ResponElimina
  5. ei profe k em paso i veig k cada cop i a mes gent de clase k se pase i n em diguis k no no no

    ResponElimina
  6. Joel, i el que vulgui, passeu primer per aquí:

    http://es.wikipedia.org/wiki/Strange_Fruit

    i després per aquí:

    http://www.youtube.com/watch?v=h4ZyuULy9zs

    i veureu com la música és alguna cosa seria.

    ResponElimina
  7. escolta profe algun dia toque jamie cullum ahir el vaig escoltar i esta d pm jajaj gracies

    ResponElimina
  8. je je, merci per trobar-me una versió més curta, es que amb la que durava 9 minuts, quan passava pel minut 6 estava roncant ja...xD
    i bé m'ha sorprés lo de la mort de la Billie Holiday...aish una vida dura en un barri marginat de Estats Units, quina m...
    i bé, podríem veure aquesta peli a classe la setmana que ve: "Lady Sings the Blues” està basada sobra la vida d'aquesta dona, ja buscarè més info sobre la peli...xD
    i res, que vaig a actualitzar el blog que ja toca :)

    Joel.

    ResponElimina
  9. http://basket24kb.blogspot.com/

    dóneu-li un cop d'ull i deixeu la vostra opinió en forma de comentari gent ;)

    ResponElimina
  10. El ritme d'aquesta setmana m'agrada molt! Es un tipus de música que pot arribar a agradar a tothom (més o menys), és fàcil d'escoltar i fins i tot pot arribar a ser relaxant...

    Bueh, Reda, potser algun dia m'animo i canto alguna coseta més. Ja ho veurem :)

    I ja que parlem de l'Amy, la veritat és que en tinc molt poc a dir, d'ella. Es una persona que ha fet amb la seva vida el que ha volgut (aixo està bé), pero amb massa "Sex, drugs and rockNroll". Tots els excesos son dolents, ho vulguis o no. El que em va deixar una mica parada va ser allo de la web on podies apostar el dia de la seva mort... La gent ja no sap que fer per no aburrir-se.

    ...Se m'ha quedad al cap Chain of Fools... Quina canço més bona! Serà que parla de bojos... ;)

    PD: Samsam? Aquesta si que es bona, creia que només em deia aixi el Raul... :3

    ResponElimina
  11. lo de la pàgina web anava referit a la Amy Winehouse, no?

    ResponElimina
  12. mm, una pregunta Sa-chan, a quina classe vas? xD

    ResponElimina
  13. Perdoneu que hagi estat desaparegut, no ha sigut voluntàriament.
    Estic d'acord amb la SamSam, és una música que entra bé gairebé sempre, i Chain of fools (de la que n'hi ha força versions) és un peaso de cançó.
    Us recomano, si voleu, que feu un cop d'ull a la feina de la Lauryn Hill, la ex-cantant dels Fugees, que a mí sempre m'ha fet la impressió que és la continuació moderna del soul. Quan l'escolto tinc la sensació de que fa el que farien els del anys 60 si haguéssin nascut més tard.
    Aquesta m'encanta:

    www.youtube.com/watch?v=qGUsF-Whb1g

    I aquest és molt curiós, mitja pantalla 1967, l'altra 1998:

    www.youtube.com/watch?v=lMRiudMgHCs

    Ja em direu.

    ResponElimina
  14. Joel, vaig a 2nD :)

    No m'agrada massa que em diguin SamSam xD Al Raul encara perquè es el meu nenet mimat (ell ja ho sap) :3

    ...Els videos estàn bé. La primera canço es molt possitiva i tal, encara que cal dir que... No sempre everything is everything :)

    Sobre la segona... Bueno, he estat buscant la lletra i parla d'una cosa totalment diferent de lo que m'imaginaba ._.

    ResponElimina
  15. Sam, o Sa-chan... O Samantha, si vols xD

    ResponElimina
  16. mm, em quedo amb Samanta :)
    je je, el que passa que si et vec per l'insti no et reconeixo la veritat...xD
    tu sí a mi? :O

    ResponElimina
  17. Si t'he de ser sincera... No se qui ets... xDDD

    I s'escriu Samantha, amb H. No t'ho prenguis malament.

    ResponElimina
  18. je je, no dona no, millor que em diguis com s'escriu bé i així no m'equivoco més :P
    I bueno, què m'expliques Samantha? xD

    ResponElimina
  19. Doncs que menjo xocolata i demà vaig amb el xicot al cine (per si a algu més li interesa saber-ho) xD


    Et noto una mica avorrit, Joel... xD

    ResponElimina
  20. us eu passat passeuvos el msn !!!! encara que aqui no es pot perque es social en fi mmmmserie mes facil que parlesiu per algun xat i us passeu els msn xd en fi fins un altra jaja

    PD_: avere si minvites al cine am vos sam xD petons

    ResponElimina
  21. mm doncs sí la veritat es que estic aborrit, tant que fins i tot estic fent deures de llatí un divendres, alucineu...xD
    i bueno que vagi bé el cine! je je i tens raó, el messenger es més pràctic, mm...teniu facebook? :O

    ResponElimina
  22. Pero bueno! Que és això? Desapareixo un moment i això es torna un xat...serà possible?
    Fins i tot el Reda s'apunta (quina peli anireu a veure? ;b
    A veure si estem per la feina i em dieu coses del que toca. Ara, potser llavors no m'escriureu :(
    Mira tú, sabeu què us dic? que feu el que vulgueu, mentres no us dieu el nom del porc, ni us poseu massa carinyosos (ningú n'ha de fer res dels vostres asuntos).

    Per cert, i sense que sembli el que no és, Samantha i Joel, ja us presentaré, jeje.

    ResponElimina
  23. Ondiemenoi! jo que sabie...xD no t'enfadis home! :)
    i res que sí que estem per la feina i que sàpiguis que ahir vaig trobar a faltar la classe de música... :(
    i tranqui profe que ja no ho farem més lo d'utilitzar el teu blog com un xat, xD
    i lo de presentar-nos si vols, jeje, però em sembla que ja sé qui és ara, xD
    A propòsit profe, comenta'm al blog si tens 1 segon :)

    ResponElimina
  24. Bueno profe, que jo també faig el que toca, eh? ):

    Sobre lo de presentar-nos... Jo segueixo sense saber qui es el Joel, aixi que si ho vols fer, Profe... per mi cap problEmo xD

    Reda, si vols venir, a l'entrada dels Lauren avui a dos quarts de vuit xD

    I aniré a veure (si, ja sé que sembla un toston, que ho fa tothom i blablabla) Luna Nueva. OJO! Jo no soc com aquelles noietes que només hi van per veure al Taylor Lautner sense samarreta (que també), sino que m'he llegit els llibres i soc fan incondicional de Twilight Saga :) (penso que les pelis son una shit, però els llibres valen la pena). Vaig anar a veure la primera per pura casualitat del desti (el dia despres del meu aniversari, també amb el xicot :B), i ara no em quedaré sense veure la segona XD. Com amb les pelis de Harry Potter. Ja saps el que passarà, saps que serà una KK i només hi vas per passar el rato :)

    I bueno, tornem a parlar de musica: Profe, al final no vaig al concert de Muse, no tinc pashta per quedar-me a dormir a Madrid XD

    ResponElimina
  25. Holaa profee :)
    Per fi em puc passar com sempre estava castigat xDD
    bueno estic dacord amb la Samantha :3 aaquesta canço pot agradar mes o menys a tothom ami almenys m'ha agradat molt buenoo que me conteu parleu maburro.
    Miquel Hijano Odina 28-11-09 Lleida

    ResponElimina
  26. No vaig anar al concert, però tinc la primicia de les fotos :)

    En aquest concert, el senyor Bellamy no va portar el cap de cap (LEL) color estrany, però els seus pantalons blaus cel eren molt... cridaners? Odoro aquest tio, es Deu.

    ResponElimina
  27. jo m'estic llegint el primer llibre de Crepúsculo, està interessant, i per cert, no fa falta que vagis al cine Samantha, que de llunes noves n'hi ha cada mes! xD

    ResponElimina
  28. dios!en un moment 28 misatges esteu malament del cap i per cert samantha m'ho sembla a mi o cada cop k escrius t'enrotlles mes k una persiana?

    ResponElimina
  29. Aitor, avui hem guanyat eh :P

    je je, qui ha sigut l'MVP? :O



    xD

    ResponElimina
  30. Potser si que m'enrotllo una mica massa... Pero és la meva forma d'escriure i parlar :)

    Deixo un parell de videos per no perdre el costum:
    http://www.youtube.com/watch?v=U5tqAbrZeX0
    http://www.youtube.com/watch?v=DqJ7aoy_1O0

    I deixo aquests, per tampoc perdre el costum de posar algo que no toque :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Cqh54rSzheg
    http://www.youtube.com/watch?v=ik8JjtxHI0M

    Cream (Eric Clapton, Ginger Baker, Jack Bruce) i Santana, que els he tingut al cap tot el sant matí... Sobretot Black Magic Woman, que m'encanta <3

    ResponElimina
  31. http://www.youtube.com/watch?v=6Ml3NUIDpFg

    També aquest, perquè no me'n recordo qui em criticava per tocar la guitarra elèctrica. Escolteu el que se'n pot fer, d'una guitarra i una mica de ritme :)

    ResponElimina
  32. http://mitele.telecinco.es/programas/salvame/92980.shtml

    Impresionant :)

    ResponElimina
  33. Samantha, quina sorpresa de que algú de vosaltres em posi al enorme Isaac Hayes. Jo et recomano, a tu i als altres, el pobre Marvin Gaye, que va tenir una vida massa curta i complicada:

    http://www.youtube.com/watch?v=DtUMa0FtuWY

    Miquel, quin susto quan he vist les paraules "telecinco" i "sálvame" al teu missatge, sort que l'he mirat. La noia té una veu amb més cos cada dia que passa, al final m'agradarà de debò.

    ResponElimina
  34. Si si t'ha d'agradar xDD aixi algun dia la posaras

    Miquel Hijano Odina

    ResponElimina
  35. http://www.youtube.com/watch?v=ixo6YVmuYWY
    Mole eh la canço de la Karmele que pot representar a eurovisió

    Gibraltar, Gibraltar punta magna de todo Español!♪♫♪♫

    ResponElimina
  36. Prooofeee,,, AmyWinehouse saa gaastaDo 12.000€ en adornos navideños para su casa, salio en las Noticias el otro dia.. Esta fatal sta tiia.. Astamañana profee






    WEB NOTICIA DONDE SALE CON KILOS DE MAS..: http://www.telecinco.es/informativos/fresaacida/galeriadefotos/100012524/1/Como+serian+las+famosas+con+unos+kilos+de+mas

    ResponElimina
  37. El anteriior comeentariio eS miio Jordii caBrera..;)

    ResponElimina
  38. fatal? fatal es poco, pero cuando se tiene dinero la gente cambia...U_U
    y bueno la pregunta es, sería capaz de cambiarnos a nosotros el dinero? yo creo que a mi no, qué opináis vosotros? :O

    ResponElimina
  39. avui guanyara lo puto barça profe espero k tu tambe siguis del barça per cert el pronostic es de: 3-1 barça guanya

    ResponElimina
  40. A mí, no te voy a mentir, creo que no me cambiaría. Más que nada porque ya soy un poquitomuchodemasiado materialista. Y mira, no pienso que eso sea malo... siempre que no haya excesos.

    ResponElimina
  41. mm, bon raonament Sam Sam, xD i bueno et contesto en català perquè és la costum de parlar amb tu en català no t'ho prenguis malament. I bueno, tot en excés és dolent, això és veritat, lo millor és buscar un punt intermig, però a vegades costa... -__-'

    ResponElimina
  42. No patiu que si us sobren el quartos ja us els cuido jo. Però Jordi C, jo no me'ls gasto en adornos de nadal, això segur. Jo me'ls gastaria en bisuteria i sabates, que és lo que toca. Ah, i en manicura. je

    ResponElimina
  43. ja ja, que crack profe...xD

    1-0 :P

    Visca el Barça! ^__^


    (Cristiano, oh, Cristiano...xD ajjajjaj!)

    ResponElimina
  44. Jaja, Profe, doncs crec que aquest any els quartos no em sobraràn pas amb tants regals que tinc que fer... :(

    I ja que vols gastar diners, compra'm una samarreta d'Extremoduro, anda (a ver si cuela XD). O l'entrada al concert de Muse que fan a Itàlia el dia 8 de Gener, que és el meu aniversari :'(

    Joel, no passa res, jo també estic acostumada a parlar-te en català.

    Per cert, jo també em gasto els quartos en sabates, que encara que sembli que sempre porto el mateix parell, tinc una coleccio de tacons i converses que no se la creu ningù xD

    Si, sòc una materialista, pero tampoc em passo (massa).

    ResponElimina
  45. és el que té el capitalisme, ens hem tornat tos materialistes...però qui no té els seus caprixos? :P jaja, sense anar més lluny, qui mai ha comprat un article de la marca nike? xD

    ResponElimina
  46. Ei, no t'ho creuràs, però mai he tingut res de Nike, ni Levis, ni Adidas, ni Ferrari.
    De debò. Bueno, Ferrari si.
    Però Nike, mai.

    Estic fent el missatge de la setmana...

    ResponElimina
  47. cLaroo Samanta solo
    te lo puedo deciR yo
    jaja pork soi yooO!!!
    jajaja proFeee tu no poTs
    enoo i a demes no li diK sam sam li dik SACHAN k moLe molT mes

    ResponElimina